Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

úterý 18. ledna 2011

Jak kluci obrali kuře

Už jsem tu psal, že kluci mají rádi "maso s kůží". Zvlášť Ondra se občas tváří, že jiné maso ani jíst nebude (ale bude).

Tak jsem jim zase jednou tuto jejich lahůdku dopřál. Trochu jsem nestíhal a navíc mě vždy nebaví jm to vše nakrájet a nachystat, zvlášť když se v tom pak tak šťourají, že jim to rychle vystydne. Takže jsem jim tentokrát nabídnul, že každý dostane svoje stehýnko, které si svými silami a schopnostmi obere. Ukázal jsem jim, jak na to a Ondrovi jsem ze začátku trochu pomohl.

Potřeboval jsem dělat jiné věci, ale byl jsem na blízku. Možná se někdo zarazí, že jsem s klukama nevečeřel. Ale i já jsem si chtěl v klidu pochutnat na masu s kůží. Což s klukama nejde vždy, protože jim to vše nejdřív nachystám a pak jsem k dispozici. Většinou dojí dřív a ještě mě potřebují atd. Navíc večer někdy preferuji rychlou hygienu, obstarání kluků a jejich uložení. No a s rukama od jídla se to vše dělá složitěji. Zvlášť když na mne kuřecí stehýnka mohla počkat v troubě, tak jsem tentokrát zvolil tento způsob.

Zpět k věci. Velmi mě potěšilo, jak si s tím kluci poradili. A navíc byli šťastní, jak jsou šikovní (a já taky). Už jsem psal, že si pochutnávají nejenom na kůži, ale i na chrupavkách, takže po jejich hodování zbyly jen holé kosti. Já si navíc uvědomil, že mi někdy uniká, jak kluci rostou a mohou tak zkoušet nové a nové věci. Samozřejmě zvlášť ta rána a to vypravování, kdy mám pocit, že mám dvě malá miminka, která se ani neumí oblíct, mne taky ovlivňují. Každopádně je dobré, když klukům věřím a dávám jim víc prostoru. Byl bych rád, aby si sami kluci taky víc věřili a pořád se jen nebáli, že když se jim něco nepovede, že se bude tatínek zlobit, jak to někdy (zvlášť pžed cizími) předvádějí.

Navíc jsme spojili příjemné s užitečným (tj. nemusel jsem jim vše krájet na drobno).

Zde fotoreportáž:













5 komentářů:

  1. je to tak, jak píšete Martine. Je třeba dětem dávat prostor.
    A před Vámi smekám, jste moc šikovný táta.

    OdpovědětVymazat
  2. Martine, pište pište, já se vždycky moc těším, že bude nový zážitek. Navíc mě moc baví Vaše úvahy o víře... No moc ráda vás čtu! A obdivuji Vás.

    OdpovědětVymazat
  3. Teda to jsou šikulky, nechtěla bych být psem ve vaší rodině. Nic by na mě nezbylo :o)

    Takhle obrat kosti neumí ani můj starší syn (14), možná ani manžel.

    Hezký zbytek týdne!
    Dana

    OdpovědětVymazat
  4. je vidět že jsou oba dobří jedlíci to ti moji dva by to tak neobrali :D a teplá večeře, tak tu nedělám ani já :-D ste šikovní

    Aneta

    OdpovědětVymazat
  5. Včera ste mi tým kuraťom narobili chute a tak sme mali podobnú večeru včera my. Deťúrence boli nadmieru spokojné!!! :o) Ďakujem za typ!

    Zuzana a Maťo

    OdpovědětVymazat