Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

pátek 17. června 2011

Tatí, to jsem rád, že jsem se nenarodil jako holka!

"Tatí, to jsem rád, že jsem se nenarodil jako holka," říkal mi včera na procházce Ondra.

Ptám se ho: "A proč, prosím Tě?"

"Protože jsem se chtěl narodit jako kluk," předvádí Ondra neprůstřelnou dětskou logiku.

Já na to: "Tak to jsem rád, že se Ti to splnilo. I já jsme rád, že jsi se narodil jako kluk."

Martínek se zapojil do hovoru: "To mně je jedno, jestli bych se narodil jako kluk nebo jako holka. Hlavní je, že jsem se narodil a že jsem živej."


Dnes ráno jsem se na to Ondry ještě ptal a říkám mu: "Co bys dělal, kdyby ses narodil jako holka?"

"Říkal bych, Pane Bože, proměň mě v kluka," uzemnila mne Ondrova okamžitá odpověď.


Předpokládám, že nejde o projevy budoucího misogyna, ale spíš o uvědomování si vlastní identity. Přitom Ondra oproti Martínkovi projevuje víc "ženských vlastostí". Naproti hajdalákovi Martínkovi si Ondra vybírá oblečení a umí si ho dobře složit. Častěji trhá kytičky a oceňuje estetickou stránku věcí. Naopak Martínek reaguje leckdy až přecitlivěle... No je zajímavé a dobrodružné pozorovat ty děti a jejich rozdílnosti. Někdy si říkám, že je škoda, že jich neni víc. Jindy je jich až dost...

Každý večer děkuji za to, že mám dva šikovné kluky!

1 komentář:

  1. Ahoj Martin,
    odpovede tvojich chlapcov sú geniálne ;-)... Mám tiež syna- 4,5r. a ten na otázku, koho si vezme za ženu, odpovedal, že mňa určite nie, lebo ja som už stará baba a ktože by už len stál o starú babu ;-) ... Už sa asi pýtať nebudem :-) ...
    Crnkapinka

    OdpovědětVymazat