Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

čtvrtek 1. března 2012

Zívání znamením síly aneb Jak nás mají děti přečtené

Na naléhání Ondry jsem oba kluky vyzvednul po obědě. Chvíli si hráli venku s kamarády a pak jsme se vydali domů.

Cestou jsme jim řekl, že jsem je vyzvednul hlavně proto, aby si mohli doma odpočinout. Martínek souhlasil, protože on už odpolední odpočinek v družině nemá. Naopak Ondra byl proti, prý proč má pořád jen spát. Řekl jsem mu, že pořád spát nemusí, ale odpočinek po obědě je proto, aby nebyl unavený. Pokud však není unavený, budu jen rád, řekl jsem, když si v pokoji trochu uklidí. Onda opět začal brblat.

Když jsme dorazili domů, Ondra po chvíli dlouze zívnul. Podíval jsem se na něj a on hned spustil: "Tatíí, to neznamená, že jsem unavenej, to je znamení síly." Znovu se na mne podíval a jelikož mu paměť dobře slouží hned dodal: "Ale ne síly na uklízení, ale na hraní."

Nic jsem neříkal, jen jsem se musel usmívat, jak je ten čtyřapůlletý lumpík chytrý.

Nakonec si Ondra přece jen zdřímnul a pak si hrál.

2 komentáře:

  1. Je skvělé, že klukům dopřáváte odpolední odpočinek. Také věřím na sílu spánku a obzvlášť o víkendu uléháme po obědě celá rodina :-) Přeji Vám vše dobré a přeji hodně jarní síly. Šárka

    OdpovědětVymazat
  2. Milý pán Martin,
    budem Vám vykať nie len z dôvodu vekového rozdielu medzi nami, ale najmä kvôli tomu, že si Vás veľmi ctím a vážim. Skutočne. To ako všetko zvládate, aký ste láskavý k svojim dvom detičkám... To je myslím obrovským príkladom pre mnoho, mnoho ľudí. Moju priazeň ste si získali aj tým, že ste po toľkých strastiach a nešťastiach v živote, nestratili vieru... Som presvedčená, že svojich synov vychovávate v krásnom duchu, a že z nich vyrastú úžasní ľudia (áno, oni už sú). Prajem Vám veľa sily, lásky, šťastia a zdravia. Vaša pani manželka musí byť na Vás veľmi hrdá :-)

    OdpovědětVymazat