Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

sobota 14. července 2012

Ondra se naučil R

Kromě vykrmení měl Ondra s babičkou za úkol naučit se pořádně říkat R. Doma to docela dlouho trénujeme a R mu už celkem pěkně šlo, ale zatím jen u slov, které na R začínají.

Během týdne s babičkou se to naučil skutečně výborně. Až na malé výjímky se na R soustředí a říká ho všude tam, kde má být.

Tak už nám zbývá jen Ř. Už jsem tu mnohokrát psal, jak jsou kluci odlišní. Na rozdíl od Ondry, Martin mluvil výborně v podstatě od svých dvou let. Posledním písmenem, které dělalo Martinovi problém bylo L. Na druhou stranu se zdá, že je Ondra zase v jiných věcech šikovnější.

Ondra mi svoji znalost R hned předvedl, když zanotoval: "DobRRý den, majoRRe GagaRRine..."

Pobavilo mě to, protože písničku jsem jim pouštěl v dubnu, kdy se připomínal jeho let coby prvního člověka do vesmíru. Jinak nevím o tom, že bychom si to ještě někdy pouštěli. Takže paměť má výbornou. Ostatně kluci si velmi dobře pomatují texty řady písniček a s radostí je zpívají. Je to fajn, ale cestou z obchodu jsem je už musel napomenout, když oba na celé kolo prozpěvovali, samozřejmě každý něco jiného.

Jsem rád, že jsou spokojení a dobře naladění.


Pozn.: Trochu s Ondrou musím svádět boj, aby svoji novou znalost dokola netrénoval na slovu pRRdel. Opakovaně si třeba prozpěvuje verš z písně Tomáše Kluse Panu Bohu do oken: "Za co Pane Bože, za co? Zas čtyři roky v prdeli...". Je fakt, že jsem mu dřív říkal, ať podobná slova neříká, zvlášť když je ani neumí vyslovit. Teď je třeba mu vysvětlovat, že i když je umí vyslovit už pěkně, tak je nemusí vyslovovat tak často.

2 komentáře:

  1. Tak to si zaslouží gratulaci :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se smát :-), i já dnes na blogu psala, jak se Kiki naučila používat "R" a krásně drnčí...

    OdpovědětVymazat