Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

pátek 20. září 2013

Online Check-in ČSA aneb Jeden cestovatelský tip

Snad není ode mne příliš troufalé, když si zde dovolím dát jeden tip pro cestovatele letadlem. Jistě ho mnozí znají. Přesto si říkám, že moje výjimečná zkušenost svátečného cestovatele může být přece jen pro někoho užitečná.

Do Paříže jsem letěl společností ČSA, která měla toho času nejvýhodnější nabídku. Při nákupu letenek mi byl doporučen online check-in (informace ČSA ZDE). Tedy během 24 hodin před plánovaným odletem zadat přes webové stránky ČSA číslo své letenky, vybrat si místa k sezení a vytisknout si palubní lístek. Alespoň tak jsem vnímal jedinou výhodu této nabídky, zvlášť pokud mám zavazadla, které bude stejně třeba odbavit u přepážky (v případě online check-in odbavuje přepážka označená DROP OFF). Nakonec to byla výhoda jen zdánlivá, neboť orientační plánek v systému byl obráceně, ale to nevadilo. Skutečnou výhodou však bylo to, že při odbavení zavazadel na letišti v Ruzyni jsem stál mnohem kratší frontu.

Při zpáteční cestě jsem měl dilema. Neměl jsem totiž možnost vytisknout si palubní lístek, resp. nechtělo se mi běhat po Paříži a hledat, kde by byl možný jeho tisk. Přesto jsem on-line odbavení risknul. Na letišti Charlese de Gaulla v Paříži jsem se s jistými obavami ptal na přepážce, že jsem odbaven, ale palubní lístek nemám. Dozvěděl jsem se, že to vůbec nevadí. Velkou výhodou bylo, že jsem opět nemusel stát velmi dlouhou frontu pro Economy Class (v Paříži byla mnohem delší než v Praze), ale byl jsem rychle a téměř bez čekání odbaven na přepážce pro Business Class/Drop Off.

Takže pokud někam vyrážíte, tak přeji krátké čekání a příjemný let!

Já bych už zase někam letěl :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat