Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

neděle 6. října 2013

Taky někdy...

Po velmi dlouhé době jsme před více než týdnem zažili trochu smutnější večer. Kluci byli už unavení a chystali jsme se k večeři. Martin v televizi zaslechl upoutávku na další díl pořadu 13. komnata. V ní zaznělo, že dotyčný prožil v dětství velmi bolestnou událost, protože mu zemřela máma. Martin to okomentoval, že jemu taky zemřela máma...

Já byl v jednom kole, opět trochu ve skluzu s přípravou večeře. Kluci se mě ptali, zda jim budu povídat o mamince. Najednou jsem si všimnul, že oba mají zalité oči. Ani jeden neplakal, nefňukal, nenaříkal. Jen jim tiše a pomalu stékala jedna slza po tváři. Docela mě to zarazilo, protože mi to přišlo tak dospělé a nedětské. Pláč nebo naříkání by mi přišlo přirozenější. Klukům jsem dal jídlo, pohladil je po hlavách, ale jejich přání jsem nevyhověl. Byl jsem přesvědčen, že by to v takovou chvíli nebylo vhodné, že by to jen prohloubilo přítomný smutek. Na takové vyprávění bude čas zase někdy jindy.

Navrhnul jsem, že jim pustím něco k poslechu a oni souhlasili. Změna tématu atmosféře prospěla a za chvíli už jsem je musel zase trochu krotit, aby se před spaním moc nerozdováděli. Byl jsem za tu změnu rád, protože ty jejich mlčící tváře se slzou na mne nepůsobily dobře. Byla to jen výjimečná situace, která čas od času může nastat. Naštěstí si s ní táta "supermuž" poradil...


Chápu, že nástup do školy, brzké vstávání, nové úkoly, nové prostředí (zvlášť v případě malého prvňáčka), stres, nastydnutí, podzim atd. jsou náročné věci. Na druhou stranu se snažím, abychom se klukům věnoval a aby kromě honění z postelí a k úkolům měli taky nějakou zábavu. Už jsme byli dvakrát na hokeji, zašli jsme na bobovou dráhu, shazujeme kaštany, sledujeme přírodu... a hlavně jim stále říkám, že jsou šikovní a že jsem rád, že je mám. Oni se mi za to odvděčují tím, že se snaží si plnit svoje povinnosti a umí přiložit ruku k dílu.

1 komentář: