Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

pátek 21. listopadu 2014

Komentáře veselé i smutné

Každý rodič to zná, že s dětmi prožíváme chvilky veselé i smutné, zvlášť při jejich upřímných komentářích.

Šli jsme s klukama kolem zavřeného stánku, který byl obložený svíčkami a květinami. Zaujalo nás to, takže jsme se šli podívat blíže. Kromě cedule "z rodinných důvodů zavřeno" viselo za výlohou parte o náhlém úmrtí muže ve věku 39 let. Starší syn to komentoval soucitně slovy: "Chudák..." a po chvíli dodal: "Jen o dva roky víc než máma."

Doma jsem klukům ukazoval, že jsem si koupil vůni. Mladší syn se mě ptal, jestli je to parfém. Já jsem mu - nedávno poučen - odpověděl, že to není parfém, ale jen toaletní voda. A on mě odrovnal otázkou: "Tatí, toaletní voda je voda ze záchodu?"

Rovněž jsem se musel smát, když jsem zjistil, že kluci v sobě "pravdoláskaře" zřejmě nezapřou. Teprve dnes jsem při rozhovoru s klukama na téma diskuse o prezidentovi mezi dětmi ZŠ zjistil, že si už v úterý mladší Ondra vyrobil nejenom červenou kartu s textem "MILOŠE, DO KOŠE" (o té jsem věděl, heslo okoukal při návštěvě Národní třídy), ale i zelenou s textem "VÝBORNĚ HAVLE".

Místo Miloše skončily v koši na papír obě karty. Já jsem je vylovil, abych se s nimi pochlubil:



Ostrou kritiku kluků na adresu Zemana se snažim spíš krotit a alespoň ho používám jako ukázku, k jaké degeneraci může vést dlouhodobá konzumace alkoholu a pěstování zášti téměř vůči všem. A taky mi přijde komické a smutné zároveň, když je napomínám, aby nemluvili sprostě jako pan prezident.

Žádné komentáře:

Okomentovat