Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

neděle 7. prosince 2014

Čertíci v televizi (jen v pozadí)

Ze zásady kluky čerty nestraším. Vždy jsem jim říkal, že jsou to jen převlečení lidé. Když jsme byli ještě s lidmi, kteří "kouzlo" čertů chtěli udržet, tak jsem klukům alespoň říkal, že oni jsou křesťané, takže se čertů bát nemusí. Nikdy jsem tuto havěť domů nezval, ale pravidelně 5. prosince vyrážíme večer ven. Když už nějaký průvod potkáme, nikdy na kluky nežaluji a v případě potřeby vždy potvrdím, že jsou šikovní a celkem hodní. Jednak je to pravda a jednak si případné problémy řeším sám a nepotřebuji nějaké strašení. S trochou nadsázky bych mohl říct, že si je kdyžtak dostatečně vystraším sám, ale to není přesné.

Už několikátým rokem vyrážíme na Staroměstské náměstí, i když je tam plno lidí. Vzpomínám si, že kluci v minulých letech toužili po svítících rozích. Většinou jsem to odmítal. Letos jsem však udělal ústupek, zvlášť když jsem na rohy narazil ještě předtím a za méně než poloviční cenu, než za kterou je nabízejí právě třeba na Staroměstském náměstí. Takže jsme vyrazili s rohy i pomalovanou tváří.

Nakonec jsme byli trochu zklamaní, neboť na Staroměstském náměstí byl jen dav a žádného pořádného čerta jsme nepotkali, i když ze zpráv víme, že tam alespoň jeden byl. Tak jsme si náladu spravili nejenom předvánoční atmosférou, ale i trochou šaškování na pozadí vysílání zpráv TV Prima. Kluci si zamávali na kameru a já jsem si alespoň trochu zacvičil, když jsem je zvedal...

Pro zajímavost přikládám fotky ze záznamu vysílání:

V pozadí starší čertík.

 V pozadí mladší čertík.

1 komentář: