Martinovy Marnosti

Martinovy Marnosti


Marnost nad marnost, všechno je marnost. K čemu je člověku všechno to pachtění?
Spisování mnoha knih nebere konce a mnohé hloubání unaví tělo.
(biblická kniha Kazatel)

pátek 16. října 2015

Klementinum a Kodex vyšehradský za miliardu "smradlavejch ponožek"

Po dlouhém mlčení taková smršť příspěvků, ke které přikládávám ještě jeden rodičovský: 

Když paní učitelka ve třídě mladšího syna oznámila, že si mají doma s rodiči připravit popis nějaké pražské památky, tak prý prohlásil: "To bude lehký, protože můj táta je historik." Cestou na výstavu o Husovi v Clam-Gallasově paláci jsem mu navrhnul, že by mohl napsat o Klementinu, kolem kterého jsme šli. O Pražském hradě nebo Karlově mostu bude psát každý. Souhlasil. Shodou okolností to byl stejný večer, kdy jsme dorazili z výstavy a nákupu pozdě domů, vymysleli a psali se starším synem pohádku o metroskřítcích. Tak jsem přitom nadiktoval mladšímu synovi pár vět o Klementinu, které druhý den ve třídě přečetl. Paní učitelka byla skutečně ráda, že pro změnu slyší něco jiného a většina spolužáků ani nevěděla, co Klementinum je.

Když jsme referát připravovali, nadchla ho informace o nejcennější knize Národní knihovny. Jak jsem dnes, když jsem ho požádal o text referátu, zjistil, asi se mu měna (koruny a možná tam měl chvíli i dolary) omrzela. Takže si podle svého doplnil: "smradlavejch ponožek". Samozřejmě to dopsal až po přečtení referátu, asi aby tam měl taky něco specificky svého.


Žádné komentáře:

Okomentovat